Publications

Foto mit verschiedenen Zeitschriften
© Marschnig - TU Graz/EBW

Members of the institute actively publish research results primarily in German and Anglo-American journals. Additionally, articles are published in proceedings. Over the last years several contributions to relevant technical books have been made. Hereafter a selection of publications in recent years can be found.


Articles in Professional Journals

2021
Matthias Landgraf and Stefan Offenbacher Evaluating the applicability of multi-sensor equipped tamping machines for ballast condition monitoring Show publication in PURE
Matthias Landgraf Implementation of environmental impacts within public procurement at ÖBB Show publication in PURE
Matthias Landgraf TCO mit ökologischer Bewertung Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Martina Zeiner Gleisbaumaschinen: Fossilfrei in die Zukunft Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Martina Zeiner Fossil free future for track work machinery Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Matthias Landgraf Integration von Umweltwirkungen im öffentlichen Beschaffungsprozess am Beispiel der Eisenbahn Show publication in PURE
Matthias Landgraf Nachhaltige Kostenmodelle im Vergaberecht Show publication in PURE
Peter Veit Der Mobilitätssektor ist Teil des Klimaproblems - Bahn und der öffentliche Verkehr sind ein zentraler Teil der Lösung Show publication in PURE
Matthias Landgraf Embodied greenhouse gas assessment of railway infrastructure: the case of Austria Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Martina Zeiner Sustainable Track Work Show publication in PURE
2020
Stefan Marschnig Datenbasierte Zustandsbeschreibung und Prognose des Weichenverhaltens Show publication in PURE
Stefan Marschnig Preparing Track Geometry Data for Automated Maintenance Planning Show publication in PURE
Peter Veit Von der Fahrweginstandhaltung zum Asset Management Show publication in PURE
Stefan Marschnig Ballast Condition Monitoring for Turnouts Using Power Spectral Density Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Martina Zeiner Der verkehrspolitische Standpunkt Show publication in PURE
Stefan Marschnig Innovatives Zustandsmonitoring der Eisenbahninfrastruktur mittels Fibre Optic Sensing Show publication in PURE
Stefan Marschnig Lebenszyklusbetrachtungen für Weichen Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Markus Loidolt Das Performance Regime (RL 34/2012/EU) als Tool zur Systemoptimierung Show publication in PURE
Markus Loidolt Costs of operational hindrances Show publication in PURE
Isolierstöße – Vom Verschleißverhalten zu Optimierungspotenzialen Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf Measurement Data-Driven Life-Cycle Management of Railway Track Show publication in PURE
Matthias Landgraf Analysis of railway ballast pollution in regard to traffic load and mechanical impacts Show publication in PURE
Peter Veit, Matthias Landgraf and Stefan Offenbacher Analyzing Major Track Quality Indices and Introducing a Universally Applicable TQI Show publication in PURE
Stefan Marschnig Optimising the track bedding stiffness and settlement behaviour at insulated rail joints Show publication in PURE
Stefan Marschnig Isolierstöße im Gleis Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Stefan Offenbacher Entwicklung eines optimierten Gleislagequalitätsindex Show publication in PURE
2019
Martina Zeiner Advanced automation in railway operation Show publication in PURE
Innovative Logistiklösungen durch modulare Ladeeinheiten für die Stahlindustrie Show publication in PURE
THE OPTIMAL TIMETABLE TO BOOST REGIONAL RAILWAY NETWORKS AND HOW THIS IS AFFECTED BY OPEN ACCESS OPERATIONS Show publication in PURE
System train paths as key to efficient infrastructure usage for on-track competition in ITF-regimes Show publication in PURE
Peter Veit Railway Track infrastructure lifecycle phases as selection criteria for mechanised track maintenance machinery Show publication in PURE
Peter Veit Railway track infrastructure deterioration and failure as selection criteria for mechanised track maintenance machinery Show publication in PURE
Stefan Marschnig Lebenszykluskosten elektronischer Stellwerke Show publication in PURE
Matthias Landgraf Anlagenmanagement Infrastruktur Show publication in PURE
Matthias Landgraf Fibre optic sensing in railway infrastructure monitoring Show publication in PURE
Stefan Marschnig Trassenpreise auf Basis der Richtlinie 2012/34/EU – ein erster Benchmark Show publication in PURE
Stefan Marschnig Micro-mechanical investigation of ballast behavior under cyclic loading in a box test using DEM - effects of elastic layers and ballast types Show publication in PURE
2018
Matthias Landgraf Umweltwirkungen des Fahrwegs als Unterstützung für strategische Entscheidungsprozesse Show publication in PURE
Matthias Landgraf Fractal analysis as an innovative approach for evaluating the condition of railway tracks Show publication in PURE
Stefan Marschnig Der Weg zur optimalen Abstimmung von Fahrplan und Infrastruktur, Teil 1 Show publication in PURE
Stefan Marschnig Der Weg zur optimalen Abstimmung von Fahrplan und Infrastruktur, Teil 2 Show publication in PURE
Matthias Landgraf Effekte von Schwellenbesohlungen auf das langfristige Qualitätsverhalten des Gleises Show publication in PURE
Stefan Marschnig Comparison of two different types of railway ballast in compression and direct shear tests: experimental results and DEM model validation Show publication in PURE
Stefan Marschnig Optimal Coordination of Timetable and Infrastructure Development in a Liberalised Railway Market Show publication in PURE
Von der manuellen Inspektion zur permanenten Selbstüberwachung von Weichen Show publication in PURE
Matthias Landgraf Anlagenmanagement von Eisenbahninfrastruktur Show publication in PURE
2017
Validierung der Instandsetzungsmengen der Standardelemente Gleis der ÖBB Show publication in PURE
Matthias Landgraf Steigende Verkehrsprognosen im Schienenverkehr Show publication in PURE
Peter Veit Der Härtetest für Schienen Show publication in PURE
Stefan Marschnig Monetarisierung von Fahrzeugqualität im Trassenpreis Show publication in PURE
Stefan Marschnig Eisenbahn: Digitales im Analogen Show publication in PURE
Stefan Marschnig Technische Universität Graz – Eisenbahnkompe-tenz seit 170 Jahren Show publication in PURE
2016
Wirkungsweise von unterschiedlichen Gleisschotterarten mit und ohne Schwellenbesohlungen Show publication in PURE
Die regionale Bedeutung von Eisenbahnstrecken am Beispiel der Murtalbahn Show publication in PURE
Matthias Landgraf Automatisierte Zustandserfassung des Eisenbahnunterbaus mittels Georadar Show publication in PURE
Matthias Landgraf Schotterbettreinigung als Instandhaltungsmaßnahme? Show publication in PURE
Stefan Marschnig Innovative Track Access Charges Show publication in PURE
Langfristige nachfragebasierte Infrastrukturentwicklung für Regionalbahnen Show publication in PURE
Matthias Landgraf Komponentenspezifische Zustandsbeschreibung des Fahrwegs Show publication in PURE
Matthias Landgraf Messdatenunterstütztes Anlagenmanagement des Fahrwegs Show publication in PURE
Matthias Landgraf Asset management approach for railway track developed by TU Graz Show publication in PURE
Matthias Landgraf 利用地质雷达自动化勘查 铁路路基的状态 Show publication in PURE
Stefan Marschnig Universal Cost Model Show publication in PURE
2015
Matthias Landgraf From track data to asset management Show publication in PURE
Peter Veit System-Experten und Big Data für die Schiene Show publication in PURE
Peter Veit Konkurrenz und Systemoptimierung Show publication in PURE
Peter Veit A vasúti pályák fenntarthatóságáról Show publication in PURE
Stefan Marschnig Life-cycle costs determine asset management policy Show publication in PURE
Stefan Marschnig Verschleißabhängige Komponente im Trassenpreissystem der Schweiz – ein Anreiz zur Rückbesinnung auf ein Gesamtoptimum Show publication in PURE
Long-Term Upgrade Strategy for Light Rail and Regional Rail Show publication in PURE
2014
Peter Veit Transport & Logistik Show publication in PURE
2013
Matthias Landgraf Wie fraktal ist die Eisenbahn? Show publication in PURE
Optimierungspotenziale bei Testverfahren zur Qualitätssicherung von Bahnschotter Show publication in PURE
Der integrierte Taktfahrplan optimiert den Öffentlichen Verkehr Show publication in PURE
Peter Veit Zur 41. Tagung "Moderne Schienenfahrzeuge" Show publication in PURE
Stefan Marschnig Verursachungsgerechte Kostenzuordnung der Fahrbahninstandsetzung am Beispiel des Verschleißmodells der SBB Show publication in PURE
Peter Veit Rail steel grades in track Show publication in PURE
Impact of Geometric and Petrographic Characteristics on the Variability of LA Test Values for Railway Ballast Show publication in PURE
2012
Peter Veit and Stefan Marschnig Life Cycle Management in der Realität Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Nachhaltige Bewirtschaftung der Infrastruktur unter Budgetrestriktionen Show publication in PURE
Stefan Marschnig Der GleisPROPHET – ein Impuls zur Nachhaltigkeit Show publication in PURE
Alternative Prüfverfahren zur Qualitätssicherung von Gleisschotter Show publication in PURE
Stefan Marschnig Nachhaltige Eisenbahninfrastruktur Show publication in PURE
Stefan Marschnig Vom reaktiven zum proaktiven Anlagenmanagement Show publication in PURE
Peter Veit Ist Nachhaltigkeit im System Bahn heute erreichbar? Show publication in PURE
Der optimale Re-Investitionszeitpunkt für das Gleis unter dem Aspekt der Lebenszykluskosten Show publication in PURE
Stefan Marschnig Fahrzeugkonzeption und Gleisverschleiß – ÖBB-Triebfahrzeugfaktor Show publication in PURE
Stefan Marschnig Netzweite Investitions- und Instandhaltungsstrategien im Bereich Fahrbahnoberbau der SBB Show publication in PURE
Nachfrageorientierte Liniennetzoptimierung am Beispiel Graz Show publication in PURE
2011
Peter Veit Sanierung, Instandsetzung und Neubau im Lebenszyklus Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Towards a more sustainable track Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Making a case for under-sleeper pads Show publication in PURE
Stefan Marschnig Besohlte Schwellen im netzweiten Einsatz Show publication in PURE
Stefan Marschnig Lowering track lifecycle costs with sleeper pads Show publication in PURE
2010
Peter Veit and Stefan Marschnig Optimierte Einheitskosten - Sperrpausendauer und Baustellenlänge Show publication in PURE

Conference Paper

2020
Matthias Landgraf From data-based condition analysis to sophisticated asset management for railway tracks Proceedings of World Congress of Railway Research Show publication in PURE
2019
Matthias Landgraf Fibre Optic Sensing as Innovative Tool for Evaluating Railway Track Condition? International Conference on Smart Infrastructure and Construction 2019 (ICSIC) 107 Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Matthias Landgraf Towards a sustainable railway infrastructure Proceedings of World Congress on Railway Research Show publication in PURE
Stefan Marschnig Estimating future tamping demands using the Swiss Wear Factor Proceedings of 12th World Congress on Railway Research Show publication in PURE
Matthias Landgraf Higher railway track availability achieved with innovative data analytics Proceedings: International Heavy Haul Association Conference 299-306 Show publication in PURE
Stefan Marschnig FOSphAT – Fiber optic sensing for permanent and holistic assessment of track Proceedings of World Congress on Railway Research Show publication in PURE
2018
From Manual Inspection to Automated Monitoring of Turnouts Road and Rail Infrastructure V Show publication in PURE
Matthias Landgraf Smart Data for a Pro-active Railway Asset Management Proceedings: Transport Research Arena Show publication in PURE
Matthias Landgraf Effects of Under Sleeper Pads on Long-Term Track Quality Behaviour Proceedings: CETRA 2018 Road and rail infrastrucutre 675 - 682 Show publication in PURE
2017
Peter Veit Systemoptimierung mit System Systemoptimierung mit System 4-6 Show publication in PURE
Peter Veit Economic Service Life of Track VTM 2017 Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Matthias Landgraf Impact of substructure improvement on track quality Proceedings: Georail 2017 Show publication in PURE
Matthias Landgraf Smart track geometry analyses as key to sustainability Proceedings: Conference International Heavy Haul Association Show publication in PURE
2016
Light Rail Hubs in a Multimodal Transport Environment 13th National Light Rail and Streetcar Conference 299-316 Show publication in PURE
Stefan Marschnig Calculating and modulating direct costs Proceedings World Congress of Railway Research WCRR Show publication in PURE
Matthias Landgraf Railway Track Condition Proceedings: Word Congress on Railway Research Show publication in PURE
2015
Environmentally Sustainable Paratransit Proceedings of the Eastern Asia Society for Transportation Studies Show publication in PURE
Stefan Marschnig Gerechte und transparente Infrastrukturbepreisung - eine technische Antwort auf eine wirtschaftliche Fragestellung Fachtagung Monitoring Rad - Schiene 2015 17-21 Show publication in PURE
2014
Vibration Problems at Switches Road and Rail Infrastructure III 475-482 Show publication in PURE
Regional Railways: Timetable-Based Long-Term Infrastructure Development Road and Rail Infrastructure III 697-704 Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf Track Geometry and Substructure Condition - a provable Correlation? Georail 2014 623-632 Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf Track Geometry and Subtstructure Condition - a provable Correlation? Georail 2014 Show publication in PURE
2013
Track Service Life - Driven by Ballast Quality Track Service Life - Driven By Ballast Quality 27-27 Show publication in PURE
The Truly Integrated Integrated Timetable Proceedings of the 11th European Transport Congress 292-298 Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Matthias Landgraf GleisPROPHET- Next step to sustainability World Congress of Railway Research 2013 Show publication in PURE
2012
Erweiterung des Integrierten Taktfahrplans Forschungstag 2012 95-106 Show publication in PURE
Peter Veit Die Rolle der Steiermark im Netz der Bahn - Entwicklungen und Projekte Von der Steiermark hinaus in die Welt 7-19 Show publication in PURE
Der GleisPROPHET - ein Impuls zur Nachhaltigkeit Forschungstag 2012 27-41 Show publication in PURE
Slow orders - technical needs and economic effects High Frequency Operations 27-30 Show publication in PURE
Integrated Periodic Timetable Scheduling - Towards an Integrated Timetable Across Europe Road and Rail Infrastructure II 855-861 Show publication in PURE
Matthias Landgraf Aspekte des erweiterten Fahrwegs Forschungsband Institut für Eisenbahnwesen 63-73 Show publication in PURE
2011
Nachfrageorientierte Liniennetzoptimierung am Beispiel Graz Tagungsband 7-9 Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Schwellenbesohlung - ein Beitrag zu einem nachhaltigen Oberbau Kostenoptimierung im Schienenverkehr 99-103 Show publication in PURE
2010
Entwurfsprogramme in der Bauingenieurausbildung an der TU Graz Straßenentwurf im Wandel 31-44 Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Sustainability in Track – A Precondition for High Speed Traffic Proceedings of the ASME Joint Rail Conference 01-04 Show publication in PURE

Books

Stefan Marschnig Institutsbericht 2011 Show publication in PURE
BEK - Berechnung Szenarien - Sperr Gleis1 mit und ohne Überleitstelle Mixnitz-Bärenschützklamm - Frohnleiten und Peggau Deutschfeistritz - Gratwein-Gratkorn Show publication in PURE
Stefan Marschnig Institutsbericht 2012 Show publication in PURE
Matthias Landgraf Einfluss von Unterbau und Wasserwegigkeit auf die Gleislagequalität3-639-45140-6 Show publication in PURE
Rahmenscherversuche - Ermittlung des Lastverformungsverhaltens von Gleisschotter aus den Lieferwerken der ÖBB Show publication in PURE
LA Monitoring Show publication in PURE
Peter Veit Technischer Bericht_Tribometermessung Mai 2015 (Wiener Linien) Show publication in PURE
Peter Veit Wirtschaftliche Bewertung nachträglich längsverschweißter Schienen Show publication in PURE
Peter Veit Expüected tamping demand for HS2 conditions Show publication in PURE
Peter Veit Technischer Bericht_TUGraz_WIRE_Optimierung technischer Anlagen im BBT Show publication in PURE
Stefan Marschnig iTAC - innovative Track Access Charges978-3-85125-493-8 Show publication in PURE
Matthias Landgraf Smart data for sustainable Railway Asset Management978-3-85125-569-0 Show publication in PURE
Sustainable Asset Management for Turnouts 978-3-85125-776-2 Show publication in PURE

Articles in Books

2019
Peter Veit Instandhaltung und Anlagenmanagement des FahrwegsHandbuch Eisenbahninfrastruktur1003-1049 Show publication in PURE
2016
Matthias Landgraf Die Verkehrswissenschaft im Jahr 2030Mobilität 4.0 - Quo vadis Europa?41-43 Show publication in PURE
2013
Peter Veit Handbuch EisenbahninfrastrukturHandbuch Eisenbahninfrastruktur1009-1054 Show publication in PURE
2012
Bewertung von LangsamfahrstellenInstitutsbericht 201253-61 Show publication in PURE
Stefan Marschnig Life Cycle Management Fahrweg - zwischen Gleisverhalten und BudgetrestriktionenForschungstag 20129-15 Show publication in PURE
Entwurfsprogramme an der TU GrazStraßenentwurf im Wandel61-78 Show publication in PURE
Beanspruchungscharakteristik von Schotter im GleisForschungstag 201276-93 Show publication in PURE
Forschung auf Basis von GleislagedatenbankenForschungstag 201217-25 Show publication in PURE
2011
Peter Veit Infrastruktur von Bahnen ist sehr langlebigGesamtbilanz Verkehr - Rohstoffe, Fahrzeuge, Infrastruktur26-28 Show publication in PURE

Technical Reports

2021
Matthias Landgraf, Martina Zeiner and Dieter Christof Knabl Fossil Free Future for Track Work Machinery Show publication in PURE
2020
Stefan Marschnig Zustandserfassung von Weichen mittels Fibre Optic Sensing - eine Potentialstudie Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Markus Loidolt Bauen & Betreiben Show publication in PURE
Stefan Marschnig Aktualisierung Triebfahrzeugfaktor Show publication in PURE
Stefan Marschnig LCC EKSA Show publication in PURE
Stefan Marschnig Twin PEAKS Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Markus Loidolt ANSWER - Analyse von INStandhaltungs- und Wartungsprozessen des EisenbahnfahRwegs Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Markus Loidolt Rad-Schiene-Gesamtsystem Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Under Sleeper Pads Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Martina Zeiner Spot Tamping Show publication in PURE
Peter Veit, Matthias Landgraf and Martina Zeiner Dispo SIM Endbericht Show publication in PURE
Matthias Landgraf Green Infrastructure - Railway Track Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Martina Zeiner GLeIS Show publication in PURE
2019
Stefan Marschnig Smarte Weiche ZMUS7 Show publication in PURE
Stefan Marschnig Reduktion der Fahrwegkosten durch adaptive Zuglenkung Show publication in PURE
Stefan Marschnig ÖBB LCC Brückenhölzer - Aktualisierung Systementscheid Show publication in PURE
Stefan Marschnig LCC Brückenhölzer Wirtschaftlicher Einsatz von FFU Brückenhölzern in Deutschland Show publication in PURE
Stefan Marschnig LCC Bridge Sleepers Economic Assessment of FFU Bridge Sleepers in Norway Show publication in PURE
Stefan Marschnig LCC Bridge Sleepers Economic Assessment of FFU Bridge Sleepers in Sweden Show publication in PURE
Stefan Marschnig LCC Bridge Sleepers Economic Assessment of FFU Bridge Sleepers in Russia Show publication in PURE
Stefan Marschnig LCC Bridge Sleepers Economic Assessment of FFU Bridge Sleepers in the US Show publication in PURE
Stefan Marschnig Verschleissfaktor 1.0 Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Stefan Offenbacher BETamp - Ballast Evaluation as part of tamping measures Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Martina Zeiner ÖBB - Ausbau Nordbahn Show publication in PURE
Peter Veit, Matthias Landgraf and Stefan Offenbacher Gläserne Infrastruktur - Part 1 Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Martina Zeiner Rail 4-0 - Digitalisierung Montafonerbahn Show publication in PURE
Stefan Marschnig Einfluss erhöhter Radaufstandskräfte zufolge unrunder Räder auf die Fahrweginstandhaltung Show publication in PURE
Stefan Marschnig Fibre Optic Sensing - Pilotprojekt Show publication in PURE
Endbericht ZMUS7 Show publication in PURE
Peter Veit, Matthias Landgraf and Stefan Offenbacher Qualitätsnote RhB Show publication in PURE
Peter Veit, Matthias Landgraf and Martina Zeiner HYTRAIL - Hydrogen Technology for Railway Infrastructure Show publication in PURE
Peter Veit and Martina Zeiner Monetäre Bewertung unterschiedlicher Tunnelquerschnitte hinsichtlich des Energieverbrauchs Show publication in PURE
2018
Stefan Marschnig LCC (E)STW Show publication in PURE
Stefan Marschnig Betriebserschwerniskosten - Statusbericht Show publication in PURE
Peter Veit Neubaustrecke Schaftenau - Knoten Radfeld Show publication in PURE
Peter Veit LCC Verkehrsstationen 2017 Show publication in PURE
Peter Veit Verkehrskonzept Steirische Ostbahn Show publication in PURE
Peter Veit Steel Logistic Systems Show publication in PURE
Peter Veit Optimierung Trassierungsparameter Murtalbahn Show publication in PURE
Einzelfehlerstopfen Show publication in PURE
Peter Veit Steel Logistic Systems Show publication in PURE
Peter Veit and Matthias Landgraf DispoSim - Rahmenbedingungen und Potentiale Show publication in PURE
2017
Peter Veit and Stefan Marschnig Systemvergleich Kettenwerk - Deckenstromschiene für den Brenner Basistunnel 2017 Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Matthias Landgraf LCC Strategie Lichtpunkte Show publication in PURE
Peter Veit Verkehrskonzept Radkersburger Bahn Show publication in PURE
Matthias Landgraf KiES - Kleinkornanteil im Eisenbahnschotter Show publication in PURE
Matthias Landgraf GleisPROPHET - Fraktalanalyse 2.0 Show publication in PURE
Stefan Marschnig LCC Weichen LS Show publication in PURE
Matthias Landgraf Kennzahl Entwässerung Show publication in PURE
Matthias Landgraf Fractal Analyses of Vertical Track Geometry - Feasibility Study Belgium Show publication in PURE
Sensorapplikation ZMUS7 Show publication in PURE
Stefan Marschnig GleisPROPHET Weichen Show publication in PURE
2016
Peter Veit and Stefan Marschnig Projektsiebung Show publication in PURE
Stefan Marschnig Auswirkung unterschiedlicher Fahrzeugkonzepte für Intercity-Züge auf die Fahrweginstandsetzung Show publication in PURE
Matthias Landgraf Fractal Analyses of Vertical Track Geometry - Feasibility Study Denmark Show publication in PURE
Matthias Landgraf Fraktalanalyse BLS Show publication in PURE
Matthias Landgraf Kennzahl Unterbau 2015 Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Rail Defects HSL-Zuid Show publication in PURE
Stefan Marschnig Betrachtung des wirtschaftlichen Potentials der Signalmast-Aufstiegshilfe für die ÖBB Show publication in PURE
2015
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf Projektsiebung Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf Besohlte Betonschwellen am Daten-Prüfstand - Technische Erfahrungen im Netz der ÖBB bis 2014 Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig SBB Standardelemente Gleise und Weichen Show publication in PURE
Matthias Landgraf GleisPROPHET - Fraktalanalyse Show publication in PURE
Stefan Marschnig Verschleissfaktor Fahrbahn Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig LA-Monitoring 2015 Show publication in PURE
Matthias Landgraf Fraktale Fahrwegdiagnose NBS Show publication in PURE
2014
Stefan Marschnig Koralmbahn 250 Show publication in PURE
Strategische Instandsetzungsmengen Gleise Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf Projektsiebung - LCC Grobbewertung der Projekte Show publication in PURE
Matthias Landgraf Unterbau ZZ Statusreport 1 Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig LCC Oberleitungen - Systemvergleich im Tunnel - Aktualisierung Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig LA-Monitoring Show publication in PURE
Stefan Marschnig Under Sleeper Pads for tracks of Indian Railways Show publication in PURE
2013
Stefan Marschnig LCC Schienenfussverkabelung Show publication in PURE
Stefan Marschnig Strategischer Erneuerungsbedarf Oberbau Show publication in PURE
Stefan Marschnig Integrierte Instandsetzung 2013 Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf GleisPROPHET Fortschrittsbericht 2013 Show publication in PURE
Stefan Marschnig Zustand und Substanz Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf LCC High Duty Sleeper (HDS) Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Brenner Basistunnel - Überleitstellenanzahl Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf GleisPROPHET Projektsiebung - Prozessablauf Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf FJORD - Further Juxtaposition of Cost Optimisation, On Track towards LifeCycleManagement Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Erste Potentialabschätzung der Schienengüte R400HT Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf MAINLINE Deliverable 2.2: Degradation and intervention modelling techniques Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf MAINLINE Deliverable 2.3: Time-variant Performance Profiles for Life-Cycle Cost and Life-Cycle Analysis Show publication in PURE
Matthias Landgraf FJORD - Further Juxtaposition of Cost Optimisation, Analyses on BergenLine Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf MAINLINE Deliverable 5.4: Proposed methodology for a Life Cycle Assesment Tool (LCAT) Show publication in PURE
Stefan Marschnig LCC Schraublochsanierung Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig MAINLINE Deliverable 3.1: Benchmark of production and replacement of railway infrastructure Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf MAINLINE Deliverable 5.3: Recommondations for Format of a Life Cycle Assesment Tool (LCA) Show publication in PURE
Stefan Marschnig Verursachungsgerechte Kostenzuscheidung für die Trassennutzung Show publication in PURE
Stefan Marschnig Betriebliche Folgekosten von Baumwurfereignissen Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig LCC Weichen - Aktualisierung Show publication in PURE
2012
Stefan Marschnig SBB Verschleissfaktor Fahrbahn - WP0 Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf FJORD - Further Juxtaposition of Cost Optimisation, Analysis on Dovrebanen Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Bündeln & Takten - Wirtschaftliche Bewertung Show publication in PURE
Stefan Marschnig Integrierte Instandsetzung 2012 Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf MAINLINE Deliverable 2.1: Degradation and performance specification for selected assets Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf LCC Kunstholzschwellen Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig UIC Under Sleeper Pads - Economic Evaluation Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig SBB Standardelemente - Gleise Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf FJORD - Further Juxtaposition of Cost Optimisation, Research and Development Show publication in PURE
Stefan Marschnig SBB Verschleissfaktor Fahrbahn - WP1-1 Show publication in PURE
2011
Peter Veit and Stefan Marschnig ÖBB LCM - keineLA Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig ÖBB LCM - MDZEingriff Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig ÖBB LCM - PlanBudget Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig ÖBB LCM - singleFailure Show publication in PURE
2010
Peter Veit and Stefan Marschnig WINS - Wirtschaftlicher Nutzen von Schwellenbesohlungen Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig LCC Gleise Aktualisierung 2010 Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig VIBER - Verursachungsgerechte Infrastrukturbenützungsentgelt Rechnung Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig LCC Weichen unter Berücksichtigung signaltechnischer Komponenten Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig NORSK New Optimisation Research Spor Kwalitet – Final Report Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig USP@DFC Under Sleeper Pads at the Dedicated Freight Corridors in India Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig LCC Lärmschutzwände Show publication in PURE

Other Articles

2019
Stefan Marschnig Innovative track geometry data analysis for turnouts Show publication in PURE
Stefan Marschnig Innovative track geometry data analysis for turnouts Show publication in PURE
The Systematic Timetable in a liberalized Railway Market Show publication in PURE
2018
Strategic Multimodal Assessment of Suburban Transport Infrastructure Show publication in PURE
Strategic Multimodal Assessment of Suburban Transport Infrastructure Show publication in PURE
2017
OPERATIONAL CONCEPT 2025+ FOR THE SEMMERING RAILWAY Show publication in PURE
2016
Peter Veit The Economic Service Life of Track Show publication in PURE
Matthias Landgraf Railway Track Condition Show publication in PURE
Schotterbettreinigung als Instandhaltungsmaßnahme? Show publication in PURE
Validierung der Instandsetzungsmengen der Standardelemente Gleis Show publication in PURE
Peter Veit Are Railway Infrastructure Companies ready forLife Cycle Management of Track? Show publication in PURE
Peter Veit Die künftige Nutzung der Semmeringbahn Show publication in PURE
Matthias Landgraf Der Fahrwegzustand: Von KPI's zu CPI's Show publication in PURE
Peter Veit Quality Demand for High Speed Track Show publication in PURE
Peter Veit Weichenstrategien Show publication in PURE
Peter Veit Quality Demand for Railway Track Show publication in PURE
Peter Veit lifeCycleCosting und LifeCycleManagement Eisenbahninfrastruktur Show publication in PURE
Integrated Timetable Systems in the Danube Region Show publication in PURE
Stefan Marschnig Calculating and modulating direct costs Show publication in PURE
Stefan Marschnig Innovative Track Access Charges Show publication in PURE
Stefan Marschnig Digitalisation in Railways Show publication in PURE
Stefan Marschnig Ballasted track or slab track? Show publication in PURE
2015
Stefan Marschnig LCC Reduction through Under Sleeper Pads: A small investment with a huge impact Show publication in PURE
Robust Methodological Approach for a Long-Term Upgrade Strategy for Light Rail and Regional Rail Show publication in PURE
Peter Veit Gedanken zum Korridor Zagreb - Nürnberg Show publication in PURE
Trassenstudie Wies-Eibiswald Show publication in PURE
Matthias Landgraf Gleislagebewertung mit Hilfe von Fraktalanalysen Show publication in PURE
Prognoses of Strategic track Re-Investment Demand – lessons learnt Show publication in PURE
2014
Stefan Marschnig Life Cycle Management Show publication in PURE
Matthias Landgraf Projektvorlauf eines Großprojektes im Rahmen der ÖBB aus Sicht des LifeCycleManagements Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf Track Geometry and Subtstructure Condition - a provable Correlation? Show publication in PURE
Matthias Landgraf LifeCycleManagement innerhalb der ÖBB; Betriebserschwerniskosten; Wirtschaftlichkeit von Unterbausanierungen Show publication in PURE
2013
Stefan Marschnig Wear-factor Show publication in PURE
Stefan Marschnig Verursachungsgerechte Kostenzuordnung der Fahrbahninstandsetzung am Beispiel des Verschleißmodells der SBB Show publication in PURE
Matthias Landgraf Data-based research - time series are the key Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Dedicated Freight Corridors - A Case for Under Sleeper Pads Show publication in PURE
Matthias Landgraf Die Gleislage als Spiegelbild für Schotter- und Untergrundprobleme Show publication in PURE
Stefan Marschnig MAINLINE-LCAT A standardised, Europe-wide available Life Cycle Assessment Tool Show publication in PURE
Stefan Marschnig Cost-Driven Infrastucture Acess Charges Show publication in PURE
Matthias Landgraf Gleislage und Unterbau - ein beschreibbarer Zusammenhang? Show publication in PURE
2012
Economic Evaluation of Under Sleeper Pads Show publication in PURE
Matthias Landgraf Life Cycle Management – State of the Art at the Austrian Federal Railways Show publication in PURE
The Effect of Petrographic Composition of Railway Ballast on the Los Angeles Abrasion Test Show publication in PURE
Anwendungen von Werkzeugverschleißtests zur Qualitätssicherung von Gleisschotter Show publication in PURE
Matthias Landgraf Aspekte des erweiterten Fahrwegs Show publication in PURE
Matthias Landgraf Life Cycle Management – State of the Art at the Austrian Federal Railways Show publication in PURE
Bewertung von Langsamfahrstellen Show publication in PURE
Forschung auf Basis von Gleislagedatenbanken Show publication in PURE
WINS - Wirtschaftlicher Nutzen von Schwellenbesohlung Show publication in PURE
2011
Stefan Marschnig Verursachungsgerechte Trassenpreise Show publication in PURE
Peter Veit LCM - Reinvestitionszeitpunkt Show publication in PURE
Peter Veit International Design Practices, Applications, and Performances of Asphalt/Bituminous Railway Trackbeds Show publication in PURE
2010
Peter Veit and Stefan Marschnig Track Maintenance Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Wirtschaftlichkeitsrechnung, Forschung Gleislagequalität Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig LCC Rail Infrastructure Show publication in PURE

To top

Contact
image/svg+xml

Institute of Railway Engineering and Transport Economy
Rechbauerstraße 12/II
8010 Graz
Austria

Tel.: +43 (0) 316 / 873 - 6216
Fax: +43 (0) 316 / 873 - 106216

office.ebwnoSpam@TUGraz.at
www.EBW.TUGraz.at