Publications

Foto mit verschiedenen Zeitschriften
© Marschnig - TU Graz/EBW

Members of the institute actively publish research results primarily in German and Anglo-American journals. Additionally, articles are published in proceedings. Over the last years several contributions to relevant technical books have been made. Hereafter a selection of publications in recent years can be found.

 


Articles in Professional Journals

2019
Peter Veit Railway Track infrastruktur lifecycle phases as selection criteria for mechnised track maintenance machinery Show publication in PURE
Peter Veit Railway track infrastructure deterioration and failure as selection criteria for mechanised track maintenance machinery Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Michael Fellinger Lebenszykluskosten elektronischer Stellwerke Show publication in PURE
Matthias Landgraf Anlagenmanagement Infrastruktur Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Ivan Vidovic Fibre optic sensing in railway infrastructure monitoring Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Ivan Vidovic Trassenpreise auf Basis der Richtlinie 2012/34/EU – ein erster Benchmark Show publication in PURE
2018
Matthias Landgraf Anlagenmanagement von Eisenbahninfrastruktur Show publication in PURE
Matthias Landgraf Umweltwirkungen des Fahrwegs als Unterstützung für strategische Entscheidungsprozesse Show publication in PURE
Matthias Landgraf Fractal analysis as an innovative approach for evaluating the condition of railway tracks Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Martin Smoliner Der Weg zur optimalen Abstimmung von Fahrplan und Infrastruktur, Teil 1 Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Martin Smoliner Der Weg zur optimalen Abstimmung von Fahrplan und Infrastruktur, Teil 2 Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Johannes Neuhold Effekte von Schwellenbesohlungen auf das langfristige Qualitätsverhalten des Gleises Show publication in PURE
Stefan Marschnig Comparison of two different types of railway ballast in compression and direct shear tests: experimental results and DEM model validation Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Martin Smoliner Optimal Coordination of Timetable and Infrastructure Development in a Liberalised Railway Market Show publication in PURE
Von der manuellen Inspektion zur permanenten Selbstüberwachung von Weichen Show publication in PURE
2017
Stefan Marschnig Monetarisierung von Fahrzeugqualität im Trassenpreis Show publication in PURE
Stefan Marschnig Eisenbahn: Digitales im Analogen Show publication in PURE
Stefan Marschnig Technische Universität Graz – Eisenbahnkompe-tenz seit 170 Jahren Show publication in PURE
Michael Fellinger Validierung der Instandsetzungsmengen der Standardelemente Gleis der ÖBB Show publication in PURE
Matthias Landgraf Steigende Verkehrsprognosen im Schienenverkehr Show publication in PURE
Peter Veit Der Härtetest für Schienen Show publication in PURE
2016
Matthias Landgraf Automatisierte Zustandserfassung des Eisenbahnunterbaus mittels Georadar Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Johannes Neuhold Schotterbettreinigung als Instandhaltungsmaßnahme? Show publication in PURE
Stefan Marschnig Innovative Track Access Charges Show publication in PURE
Langfristige nachfragebasierte Infrastrukturentwicklung für Regionalbahnen Show publication in PURE
Matthias Landgraf Komponentenspezifische Zustandsbeschreibung des Fahrwegs Show publication in PURE
Matthias Landgraf Messdatenunterstütztes Anlagenmanagement des Fahrwegs Show publication in PURE
Matthias Landgraf Asset management approach for railway track developed by TU Graz Show publication in PURE
Matthias Landgraf 利用地质雷达自动化勘查 铁路路基的状态 Show publication in PURE
Stefan Marschnig Universal Cost Model Show publication in PURE
Wirkungsweise von unterschiedlichen Gleisschotterarten mit und ohne Schwellenbesohlungen Show publication in PURE
Johannes Neuhold Die regionale Bedeutung von Eisenbahnstrecken am Beispiel der Murtalbahn Show publication in PURE
2015
Peter Veit System-Experten und Big Data für die Schiene Show publication in PURE
Peter Veit Konkurrenz und Systemoptimierung Show publication in PURE
Peter Veit A vasúti pályák fenntarthatóságáról Show publication in PURE
Stefan Marschnig Life-cycle costs determine asset management policy Show publication in PURE
Stefan Marschnig Verschleißabhängige Komponente im Trassenpreissystem der Schweiz – ein Anreiz zur Rückbesinnung auf ein Gesamtoptimum Show publication in PURE
Long-Term Upgrade Strategy for Light Rail and Regional Rail Show publication in PURE
Matthias Landgraf From track data to asset management Show publication in PURE
2014
Peter Veit Transport & Logistik Show publication in PURE
2013
Optimierungspotenziale bei Testverfahren zur Qualitätssicherung von Bahnschotter Show publication in PURE
Der integrierte Taktfahrplan optimiert den Öffentlichen Verkehr Show publication in PURE
Peter Veit Zur 41. Tagung "Moderne Schienenfahrzeuge" Show publication in PURE
Stefan Marschnig Verursachungsgerechte Kostenzuordnung der Fahrbahninstandsetzung am Beispiel des Verschleißmodells der SBB Show publication in PURE
Peter Veit Rail steel grades in track Show publication in PURE
Impact of Geometric and Petrographic Characteristics on the Variability of LA Test Values for Railway Ballast Show publication in PURE
Matthias Landgraf Wie fraktal ist die Eisenbahn? Show publication in PURE
2012
Peter Veit and Stefan Marschnig Nachhaltige Bewirtschaftung der Infrastruktur unter Budgetrestriktionen Show publication in PURE
Stefan Marschnig Der GleisPROPHET – ein Impuls zur Nachhaltigkeit Show publication in PURE
Alternative Prüfverfahren zur Qualitätssicherung von Gleisschotter Show publication in PURE
Stefan Marschnig Nachhaltige Eisenbahninfrastruktur Show publication in PURE
Stefan Marschnig Vom reaktiven zum proaktiven Anlagenmanagement Show publication in PURE
Peter Veit Ist Nachhaltigkeit im System Bahn heute erreichbar? Show publication in PURE
Der optimale Re-Investitionszeitpunkt für das Gleis unter dem Aspekt der Lebenszykluskosten Show publication in PURE
Stefan Marschnig Fahrzeugkonzeption und Gleisverschleiß – ÖBB-Triebfahrzeugfaktor Show publication in PURE
Stefan Marschnig Netzweite Investitions- und Instandhaltungsstrategien im Bereich Fahrbahnoberbau der SBB Show publication in PURE
Nachfrageorientierte Liniennetzoptimierung am Beispiel Graz Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Life Cycle Management in der Realität Show publication in PURE
2011
Peter Veit Sanierung, Instandsetzung und Neubau im Lebenszyklus Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Towards a more sustainable track Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Making a case for under-sleeper pads Show publication in PURE
Stefan Marschnig Besohlte Schwellen im netzweiten Einsatz Show publication in PURE
Stefan Marschnig Lowering track lifecycle costs with sleeper pads Show publication in PURE
2010
Peter Veit and Stefan Marschnig Optimierte Einheitskosten - Sperrpausendauer und Baustellenlänge Show publication in PURE

To top

Conference Paper

2019
Stefan Marschnig and Matthias Landgraf Towards a sustainable railway infrastructure Towards a sustainable railway infrastructure Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Johannes Neuhold From data-based condition analysis to sophisticated asset management for railway tracks From data-based condition analysis to sophisticated asset management for railway tracks Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Ivan Vidovic Estimating future tamping demands using the Swiss Wear Factor Estimating future tamping demands using the Swiss Wear Factor Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Ivan Vidovic FOSphAT – Fiber optic sensing for permanent and holistic assessment of track FOSphAT – Fiber optic sensing for permanent and holistic assessment of track Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Ivan Vidovic Higher railway track availability achieved with innovative data analytics Higher railway track availability achieved with innovative data analytics 299-306 Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Ivan Vidovic Fibre Optic Sensing as Innovative Tool for Evaluating Railway Track Condition? Fibre Optic Sensing as Innovative Tool for Evaluating Railway Track Condition? 107 Show publication in PURE
2018
From Manual Inspection to Automated Monitoring of Turnouts From Manual Inspection to Automated Monitoring of Turnouts Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Johannes Neuhold Effects of Under Sleeper Pads on Long-Term Track Quality Behaviour Effects of Under Sleeper Pads on Long-Term Track Quality Behaviour 675 - 682 Show publication in PURE
Matthias Landgraf Smart Data for a Pro-active Railway Asset Management Smart Data for a Pro-active Railway Asset Management Show publication in PURE
2017
Peter Veit Systemoptimierung mit System Systemoptimierung mit System 4-6 Show publication in PURE
Peter Veit Economic Service Life of Track Economic Service Life of Track Show publication in PURE
Stefan Marschnig, Matthias Landgraf and Ivan Vidovic Impact of substructure improvement on track quality Impact of substructure improvement on track quality Show publication in PURE
Matthias Landgraf Smart track geometry analyses as key to sustainability Smart track geometry analyses as key to sustainability Show publication in PURE
2016
Martin Smoliner Light Rail Hubs in a Multimodal Transport Environment Light Rail Hubs in a Multimodal Transport Environment 299-316 Show publication in PURE
Stefan Marschnig Calculating and modulating direct costs Calculating and modulating direct costs Show publication in PURE
Matthias Landgraf Railway Track Condition Railway Track Condition Show publication in PURE
2015
Martin Smoliner Environmentally Sustainable Paratransit Environmentally Sustainable Paratransit Show publication in PURE
Stefan Marschnig Gerechte und transparente Infrastrukturbepreisung - eine technische Antwort auf eine wirtschaftliche Fragestellung Gerechte und transparente Infrastrukturbepreisung - eine technische Antwort auf eine wirtschaftliche Fragestellung 17-21 Show publication in PURE
2014
Vibration Problems at Switches Vibration Problems at Switches 475-482 Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf Track Geometry and Substructure Condition - a provable Correlation? Track Geometry and Substructure Condition - a provable Correlation? 623-632 Show publication in PURE
Regional Railways: Timetable-Based Long-Term Infrastructure Development Regional Railways: Timetable-Based Long-Term Infrastructure Development 697-704 Show publication in PURE
2013
Track Service Life - Driven by Ballast Quality Track Service Life - Driven by Ballast Quality 27-27 Show publication in PURE
The Truly Integrated Integrated Timetable The Truly Integrated Integrated Timetable 292-298 Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Matthias Landgraf GleisPROPHET- Next step to sustainability GleisPROPHET- Next step to sustainability Show publication in PURE
2012
Erweiterung des Integrierten Taktfahrplans Erweiterung des Integrierten Taktfahrplans 95-106 Show publication in PURE
Peter Veit Die Rolle der Steiermark im Netz der Bahn - Entwicklungen und Projekte Die Rolle der Steiermark im Netz der Bahn - Entwicklungen und Projekte 7-19 Show publication in PURE
Der GleisPROPHET - ein Impuls zur Nachhaltigkeit Der GleisPROPHET - ein Impuls zur Nachhaltigkeit 27-41 Show publication in PURE
Slow orders - technical needs and economic effects Slow orders - technical needs and economic effects 27-30 Show publication in PURE
Matthias Landgraf Aspekte des erweiterten Fahrwegs Aspekte des erweiterten Fahrwegs 63-73 Show publication in PURE
Integrated Periodic Timetable Scheduling - Towards an Integrated Timetable Across Europe Integrated Periodic Timetable Scheduling - Towards an Integrated Timetable Across Europe 855-861 Show publication in PURE
2011
Nachfrageorientierte Liniennetzoptimierung am Beispiel Graz Nachfrageorientierte Liniennetzoptimierung am Beispiel Graz 7-9 Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Schwellenbesohlung - ein Beitrag zu einem nachhaltigen Oberbau Schwellenbesohlung - ein Beitrag zu einem nachhaltigen Oberbau 99-103 Show publication in PURE
2010
Entwurfsprogramme in der Bauingenieurausbildung an der TU Graz Entwurfsprogramme in der Bauingenieurausbildung an der TU Graz 31-44 Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Sustainability in Track – A Precondition for High Speed Traffic Sustainability in Track – A Precondition for High Speed Traffic 01-04 Show publication in PURE

To top

Books

Stefan Marschnig Institutsbericht 2011 Show publication in PURE
Stefan Marschnig Institutsbericht 2012 Show publication in PURE
Matthias Landgraf Einfluss von Unterbau und Wasserwegigkeit auf die Gleislagequalität3-639-45140-6 Show publication in PURE
Rahmenscherversuche - Ermittlung des Lastverformungsverhaltens von Gleisschotter aus den Lieferwerken der ÖBB Show publication in PURE
BEK - Berechnung Szenarien - Sperr Gleis1 mit und ohne Überleitstelle Mixnitz-Bärenschützklamm - Frohnleiten und Peggau Deutschfeistritz - Gratwein-Gratkorn Show publication in PURE
LA Monitoring Show publication in PURE
Peter Veit and Johannes Neuhold Wirtschaftliche Bewertung nachträglich längsverschweißter Schienen Show publication in PURE
Peter Veit Expüected tamping demand for HS2 conditions Show publication in PURE
Peter Veit Technischer Bericht_TUGraz_WIRE_Optimierung technischer Anlagen im BBT Show publication in PURE
Peter Veit Technischer Bericht_Tribometermessung Mai 2015 (Wiener Linien) Show publication in PURE
Stefan Marschnig iTAC - innovative Track Access Charges978-3-85125-493-8 Show publication in PURE
Matthias Landgraf Smart data for sustainable Railway Asset Management978-3-85125-569-0 Show publication in PURE

To top

Articles in Books

2019
Peter Veit Instandhaltung und Anlagenmanagement des FahrwegsInstandhaltung und Anlagenmanagement des Fahrwegs1003-1049 Show publication in PURE
2016
Matthias Landgraf Die Verkehrswissenschaft im Jahr 2030Die Verkehrswissenschaft im Jahr 203041-43 Show publication in PURE
2013
Peter Veit Handbuch EisenbahninfrastrukturHandbuch Eisenbahninfrastruktur1009-1054 Show publication in PURE
2012
Entwurfsprogramme an der TU GrazEntwurfsprogramme an der TU Graz61-78 Show publication in PURE
Beanspruchungscharakteristik von Schotter im GleisBeanspruchungscharakteristik von Schotter im Gleis76-93 Show publication in PURE
Forschung auf Basis von GleislagedatenbankenForschung auf Basis von Gleislagedatenbanken17-25 Show publication in PURE
Bewertung von LangsamfahrstellenBewertung von Langsamfahrstellen53-61 Show publication in PURE
Stefan Marschnig Life Cycle Management Fahrweg - zwischen Gleisverhalten und BudgetrestriktionenLife Cycle Management Fahrweg - zwischen Gleisverhalten und Budgetrestriktionen9-15 Show publication in PURE
2011
Peter Veit Infrastruktur von Bahnen ist sehr langlebigInfrastruktur von Bahnen ist sehr langlebig26-28 Show publication in PURE

To top

Technical Reports

2019
Endbericht ZMUS7 Show publication in PURE
Peter Veit, Matthias Landgraf, Johannes Neuhold and Stefan Offenbacher Qualitätsnote RhB Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Ivan Vidovic Verschleissfaktor 1.0 Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Stefan Offenbacher BETamp - Ballast Evaluation as part of tamping measures Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Martina Zeiner ÖBB - Ausbau Nordbahn Show publication in PURE
Peter Veit, Matthias Landgraf and Stefan Offenbacher Gläserne Infrastruktur - Part 1 Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Johannes Neuhold and Martina Zeiner Rail 4-0 - Digitalisierung Montafonerbahn Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Ivan Vidovic Einfluss erhöhter Radaufstandskräfte zufolge unrunder Räder auf die Fahrweginstandhaltung Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Ivan Vidovic Fibre Optic Sensing - Pilotprojekt Show publication in PURE
Peter Veit, Matthias Landgraf and Martina Zeiner HYTRAIL - Hydrogen Technology for Railway Infrastructure Show publication in PURE
2018
Stefan Marschnig and Michael Fellinger LCC (E)STW Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Ivan Vidovic Betriebserschwerniskosten - Statusbericht Show publication in PURE
Peter Veit and Michael Fellinger Neubaustrecke Schaftenau - Knoten Radfeld Show publication in PURE
Peter Veit and Ivan Vidovic LCC Verkehrsstationen 2017 Show publication in PURE
Peter Veit and Martin Smoliner Verkehrskonzept Steirische Ostbahn Show publication in PURE
Peter Veit and Martin Smoliner Steel Logistic Systems Show publication in PURE
Peter Veit, Johannes Neuhold and Martin Smoliner Optimierung Trassierungsparameter Murtalbahn Show publication in PURE
Einzelfehlerstopfen Show publication in PURE
Peter Veit and Martin Smoliner Steel Logistic Systems Show publication in PURE
Peter Veit, Matthias Landgraf and Martin Smoliner DispoSim - Rahmenbedingungen und Potentiale Show publication in PURE
2017
Stefan Marschnig and Michael Fellinger GleisPROPHET Weichen Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Michael Fellinger Systemvergleich Kettenwerk - Deckenstromschiene für den Brenner Basistunnel 2017 Show publication in PURE
Stefan Marschnig, Matthias Landgraf and Michael Fellinger LCC Strategie Lichtpunkte Show publication in PURE
Peter Veit and Martin Smoliner Verkehrskonzept Radkersburger Bahn Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Johannes Neuhold KiES - Kleinkornanteil im Eisenbahnschotter Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Johannes Neuhold and Ivan Vidovic GleisPROPHET - Fraktalanalyse 2.0 Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Michael Fellinger LCC Weichen LS Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Ivan Vidovic Kennzahl Entwässerung Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Ivan Vidovic Fractal Analyses of Vertical Track Geometry - Feasibility Study Belgium Show publication in PURE
Sensorapplikation ZMUS7 Show publication in PURE
2016
Matthias Landgraf, Johannes Neuhold and Ivan Vidovic Fraktalanalyse BLS Show publication in PURE
Matthias Landgraf Kennzahl Unterbau 2015 Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Rail Defects HSL-Zuid Show publication in PURE
Stefan Marschnig Betrachtung des wirtschaftlichen Potentials der Signalmast-Aufstiegshilfe für die ÖBB Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig, Johannes Neuhold, Michael Fellinger and Ivan Vidovic Projektsiebung Show publication in PURE
Stefan Marschnig Auswirkung unterschiedlicher Fahrzeugkonzepte für Intercity-Züge auf die Fahrweginstandsetzung Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Johannes Neuhold and Ivan Vidovic Fractal Analyses of Vertical Track Geometry - Feasibility Study Denmark Show publication in PURE
2015
Stefan Marschnig Verschleissfaktor Fahrbahn Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig LA-Monitoring 2015 Show publication in PURE
Matthias Landgraf Fraktale Fahrwegdiagnose NBS Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig, Matthias Landgraf and Johannes Neuhold Besohlte Betonschwellen am Daten-Prüfstand - Technische Erfahrungen im Netz der ÖBB bis 2014 Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig, Matthias Landgraf and Johannes Neuhold Projektsiebung Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig SBB Standardelemente Gleise und Weichen Show publication in PURE
Matthias Landgraf GleisPROPHET - Fraktalanalyse Show publication in PURE
2014
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf Projektsiebung - LCC Grobbewertung der Projekte Show publication in PURE
Matthias Landgraf Unterbau ZZ Statusreport 1 Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig LCC Oberleitungen - Systemvergleich im Tunnel - Aktualisierung Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig LA-Monitoring Show publication in PURE
Stefan Marschnig Under Sleeper Pads for tracks of Indian Railways Show publication in PURE
Stefan Marschnig Koralmbahn 250 Show publication in PURE
Strategische Instandsetzungsmengen Gleise Show publication in PURE
2013
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf FJORD - Further Juxtaposition of Cost Optimisation, On Track towards LifeCycleManagement Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Erste Potentialabschätzung der Schienengüte R400HT Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf MAINLINE Deliverable 2.2: Degradation and intervention modelling techniques Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf MAINLINE Deliverable 2.3: Time-variant Performance Profiles for Life-Cycle Cost and Life-Cycle Analysis Show publication in PURE
Matthias Landgraf FJORD - Further Juxtaposition of Cost Optimisation, Analyses on BergenLine Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf MAINLINE Deliverable 5.4: Proposed methodology for a Life Cycle Assesment Tool (LCAT) Show publication in PURE
Stefan Marschnig LCC Schraublochsanierung Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig MAINLINE Deliverable 3.1: Benchmark of production and replacement of railway infrastructure Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf MAINLINE Deliverable 5.3: Recommondations for Format of a Life Cycle Assesment Tool (LCA) Show publication in PURE
Stefan Marschnig Verursachungsgerechte Kostenzuscheidung für die Trassennutzung Show publication in PURE
Stefan Marschnig Betriebliche Folgekosten von Baumwurfereignissen Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig LCC Weichen - Aktualisierung Show publication in PURE
Stefan Marschnig LCC Schienenfussverkabelung Show publication in PURE
Stefan Marschnig Strategischer Erneuerungsbedarf Oberbau Show publication in PURE
Stefan Marschnig Integrierte Instandsetzung 2013 Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf GleisPROPHET Fortschrittsbericht 2013 Show publication in PURE
Stefan Marschnig Zustand und Substanz Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf LCC High Duty Sleeper (HDS) Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Brenner Basistunnel - Überleitstellenanzahl Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf GleisPROPHET Projektsiebung - Prozessablauf Show publication in PURE
2012
Stefan Marschnig Integrierte Instandsetzung 2012 Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf MAINLINE Deliverable 2.1: Degradation and performance specification for selected assets Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf LCC Kunstholzschwellen Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig UIC Under Sleeper Pads - Economic Evaluation Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig SBB Standardelemente - Gleise Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf FJORD - Further Juxtaposition of Cost Optimisation, Research and Development Show publication in PURE
Stefan Marschnig SBB Verschleissfaktor Fahrbahn - WP1-1 Show publication in PURE
Stefan Marschnig SBB Verschleissfaktor Fahrbahn - WP0 Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf FJORD - Further Juxtaposition of Cost Optimisation, Analysis on Dovrebanen Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Bündeln & Takten - Wirtschaftliche Bewertung Show publication in PURE
2011
Peter Veit and Stefan Marschnig ÖBB LCM - keineLA Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig ÖBB LCM - MDZEingriff Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig ÖBB LCM - PlanBudget Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig ÖBB LCM - singleFailure Show publication in PURE
2010
Peter Veit and Stefan Marschnig VIBER - Verursachungsgerechte Infrastrukturbenützungsentgelt Rechnung Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig LCC Weichen unter Berücksichtigung signaltechnischer Komponenten Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig NORSK New Optimisation Research Spor Kwalitet – Final Report Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig USP@DFC Under Sleeper Pads at the Dedicated Freight Corridors in India Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig LCC Lärmschutzwände Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig WINS - Wirtschaftlicher Nutzen von Schwellenbesohlungen Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig LCC Gleise Aktualisierung 2010 Show publication in PURE

To top

Other Articles

2019
Stefan Marschnig and Michael Fellinger Innovative track geometry data analysis for turnouts Show publication in PURE
Martin Smoliner The Systematic Timetable in a liberalized Railway Market Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Michael Fellinger Innovative track geometry data analysis for turnouts Show publication in PURE
2018
Martin Smoliner Strategic Multimodal Assessment of Suburban Transport Infrastructure Show publication in PURE
Martin Smoliner Strategic Multimodal Assessment of Suburban Transport Infrastructure Show publication in PURE
2017
Martin Smoliner OPERATIONAL CONCEPT 2025+ FOR THE SEMMERING RAILWAY Show publication in PURE
2016
Peter Veit The Economic Service Life of Track Show publication in PURE
Matthias Landgraf Railway Track Condition Show publication in PURE
Johannes Neuhold Schotterbettreinigung als Instandhaltungsmaßnahme? Show publication in PURE
Michael Fellinger Validierung der Instandsetzungsmengen der Standardelemente Gleis Show publication in PURE
Peter Veit Are Railway Infrastructure Companies ready forLife Cycle Management of Track? Show publication in PURE
Peter Veit Die künftige Nutzung der Semmeringbahn Show publication in PURE
Matthias Landgraf Der Fahrwegzustand: Von KPI's zu CPI's Show publication in PURE
Peter Veit Quality Demand for High Speed Track Show publication in PURE
Peter Veit Weichenstrategien Show publication in PURE
Peter Veit Quality Demand for Railway Track Show publication in PURE
Peter Veit lifeCycleCosting und LifeCycleManagement Eisenbahninfrastruktur Show publication in PURE
Martin Smoliner Integrated Timetable Systems in the Danube Region Show publication in PURE
Stefan Marschnig Calculating and modulating direct costs Show publication in PURE
Stefan Marschnig Innovative Track Access Charges Show publication in PURE
Stefan Marschnig Digitalisation in Railways Show publication in PURE
Stefan Marschnig Ballasted track or slab track? Show publication in PURE
2015
Stefan Marschnig LCC Reduction through Under Sleeper Pads: A small investment with a huge impact Show publication in PURE
Robust Methodological Approach for a Long-Term Upgrade Strategy for Light Rail and Regional Rail Show publication in PURE
Peter Veit Gedanken zum Korridor Zagreb - Nürnberg Show publication in PURE
Martin Smoliner Trassenstudie Wies-Eibiswald Show publication in PURE
Matthias Landgraf Gleislagebewertung mit Hilfe von Fraktalanalysen Show publication in PURE
Prognoses of Strategic track Re-Investment Demand – lessons learnt Show publication in PURE
2014
Stefan Marschnig Life Cycle Management Show publication in PURE
Matthias Landgraf Projektvorlauf eines Großprojektes im Rahmen der ÖBB aus Sicht des LifeCycleManagements Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf Track Geometry and Subtstructure Condition - a provable Correlation? Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf Track Geometry and Subtstructure Condition - a provable Correlation? Show publication in PURE
Matthias Landgraf LifeCycleManagement innerhalb der ÖBB; Betriebserschwerniskosten; Wirtschaftlichkeit von Unterbausanierungen Show publication in PURE
2013
Stefan Marschnig Verursachungsgerechte Kostenzuordnung der Fahrbahninstandsetzung am Beispiel des Verschleißmodells der SBB Show publication in PURE
Matthias Landgraf Data-based research - time series are the key Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Dedicated Freight Corridors - A Case for Under Sleeper Pads Show publication in PURE
Matthias Landgraf Die Gleislage als Spiegelbild für Schotter- und Untergrundprobleme Show publication in PURE
Stefan Marschnig MAINLINE-LCAT A standardised, Europe-wide available Life Cycle Assessment Tool Show publication in PURE
Stefan Marschnig Cost-Driven Infrastucture Acess Charges Show publication in PURE
Matthias Landgraf Gleislage und Unterbau - ein beschreibbarer Zusammenhang? Show publication in PURE
Stefan Marschnig Wear-factor Show publication in PURE
2012
Economic Evaluation of Under Sleeper Pads Show publication in PURE
Matthias Landgraf Life Cycle Management – State of the Art at the Austrian Federal Railways Show publication in PURE
The Effect of Petrographic Composition of Railway Ballast on the Los Angeles Abrasion Test Show publication in PURE
Anwendungen von Werkzeugverschleißtests zur Qualitätssicherung von Gleisschotter Show publication in PURE
Matthias Landgraf Aspekte des erweiterten Fahrwegs Show publication in PURE
Matthias Landgraf Life Cycle Management – State of the Art at the Austrian Federal Railways Show publication in PURE
Bewertung von Langsamfahrstellen Show publication in PURE
WINS - Wirtschaftlicher Nutzen von Schwellenbesohlung Show publication in PURE
Forschung auf Basis von Gleislagedatenbanken Show publication in PURE
2011
Peter Veit LCM - Reinvestitionszeitpunkt Show publication in PURE
Peter Veit International Design Practices, Applications, and Performances of Asphalt/Bituminous Railway Trackbeds Show publication in PURE
Stefan Marschnig Verursachungsgerechte Trassenpreise Show publication in PURE
2010
Peter Veit and Stefan Marschnig Track Maintenance Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Wirtschaftlichkeitsrechnung, Forschung Gleislagequalität Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig LCC Rail Infrastructure Show publication in PURE

To top

Contact
image/svg+xml

Institute of Railway Engineering and Transport Economy
Rechbauerstraße 12/II
8010 Graz
Austria

Tel.: +43 (0) 316 / 873 - 6216
Fax: +43 (0) 316 / 873 - 106216

office.ebwnoSpam@TUGraz.at
www.EBW.TUGraz.at