Publications

Foto mit verschiedenen Zeitschriften
© Marschnig - TU Graz/EBW

Members of the institute actively publish research results primarily in German and Anglo-American journals. Additionally, articles are published in proceedings. Over the last years several contributions to relevant technical books have been made. Hereafter a selection of publications in recent years can be found.


Articles in Professional Journals

2020
Johannes Neuhold, Ivan Vidovic and Stefan Marschnig Preparing Track Geometry Data for Automated Maintenance Planning Show publication in PURE
Peter Veit Von der Fahrweginstandhaltung zum Asset Management Show publication in PURE
Michael Fellinger, Petra Antonia Wilfling and Stefan Marschnig Datenbasierte Zustandsbeschreibung und Prognose des Weichenverhaltens Show publication in PURE
2019
Nishant Kumar, Bettina Suhr, Stefan Marschnig, Peter Dietmaier, Christof Marte and Klaus Six Micro-mechanical investigation of ballast behavior under cyclic loading in a box test using DEM - effects of elastic layers and ballast types Show publication in PURE
Martina Zeiner and Martin Smoliner Advanced automation in railway operation Show publication in PURE
Martin Smoliner Innovative Logistiklösungen durch modulare Ladeeinheiten für die Stahlindustrie Show publication in PURE
Martin Smoliner and Stefan Walter THE OPTIMAL TIMETABLE TO BOOST REGIONAL RAILWAY NETWORKS AND HOW THIS IS AFFECTED BY OPEN ACCESS OPERATIONS Show publication in PURE
Martin Smoliner System train paths as key to efficient infrastructure usage for on-track competition in ITF-regimes Show publication in PURE
Peter Veit Railway Track infrastructure lifecycle phases as selection criteria for mechanised track maintenance machinery Show publication in PURE
Peter Veit Railway track infrastructure deterioration and failure as selection criteria for mechanised track maintenance machinery Show publication in PURE
Michael Fellinger, Stefan Marschnig and Johannes Kozlik Lebenszykluskosten elektronischer Stellwerke Show publication in PURE
Florian Polterauer, Johannes Kehrer, Matthias Landgraf, Florian Pototschnig and Stefan Walter Anlagenmanagement Infrastruktur Show publication in PURE
Ivan Vidovic and Matthias Landgraf Fibre optic sensing in railway infrastructure monitoring Show publication in PURE
Stefan Marschnig, Ivan Vidovic and Michael Brantegger Trassenpreise auf Basis der Richtlinie 2012/34/EU – ein erster Benchmark Show publication in PURE
2018
Matthias Landgraf and Lena Klambauer Umweltwirkungen des Fahrwegs als Unterstützung für strategische Entscheidungsprozesse Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Fabian Hansmann Fractal analysis as an innovative approach for evaluating the condition of railway tracks Show publication in PURE
Martin Smoliner, Stefan Walter and Stefan Marschnig Der Weg zur optimalen Abstimmung von Fahrplan und Infrastruktur, Teil 1 Show publication in PURE
Martin Smoliner, Stefan Walter and Stefan Marschnig Der Weg zur optimalen Abstimmung von Fahrplan und Infrastruktur, Teil 2 Show publication in PURE
Johannes Neuhold, Matthias Landgraf and Georg Neuper Effekte von Schwellenbesohlungen auf das langfristige Qualitätsverhalten des Gleises Show publication in PURE
Bettina Suhr, Stefan Marschnig and Klaus Six Comparison of two different types of railway ballast in compression and direct shear tests: experimental results and DEM model validation Show publication in PURE
Martin Smoliner, Stefan Walter and Stefan Marschnig Optimal Coordination of Timetable and Infrastructure Development in a Liberalised Railway Market Show publication in PURE
Petra Antonia Wilfling Von der manuellen Inspektion zur permanenten Selbstüberwachung von Weichen Show publication in PURE
Matthias Landgraf Anlagenmanagement von Eisenbahninfrastruktur Show publication in PURE
2017
Michael Fellinger Validierung der Instandsetzungsmengen der Standardelemente Gleis der ÖBB Show publication in PURE
Markus Enzi and Matthias Landgraf Steigende Verkehrsprognosen im Schienenverkehr Show publication in PURE
Peter Veit Der Härtetest für Schienen Show publication in PURE
Stefan Marschnig Monetarisierung von Fahrzeugqualität im Trassenpreis Show publication in PURE
Stefan Marschnig Eisenbahn: Digitales im Analogen Show publication in PURE
Stefan Marschnig Technische Universität Graz – Eisenbahnkompe-tenz seit 170 Jahren Show publication in PURE
2016
Armin Berghold Wirkungsweise von unterschiedlichen Gleisschotterarten mit und ohne Schwellenbesohlungen Show publication in PURE
Johannes Neuhold Die regionale Bedeutung von Eisenbahnstrecken am Beispiel der Murtalbahn Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Erik Pinter and Jürgen Stern Automatisierte Zustandserfassung des Eisenbahnunterbaus mittels Georadar Show publication in PURE
Johannes Neuhold and Matthias Landgraf Schotterbettreinigung als Instandhaltungsmaßnahme? Show publication in PURE
Stefan Marschnig Innovative Track Access Charges Show publication in PURE
Stefan Walter Langfristige nachfragebasierte Infrastrukturentwicklung für Regionalbahnen Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Markus Enzi Komponentenspezifische Zustandsbeschreibung des Fahrwegs Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Markus Enzi Messdatenunterstütztes Anlagenmanagement des Fahrwegs Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Markus Enzi Asset management approach for railway track developed by TU Graz Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Erik Pinter and Jürgen Stern 利用地质雷达自动化勘查 铁路路基的状态 Show publication in PURE
Stefan Marschnig, Martin Rosenberger, Sebastian Stichel, Jerome de Vre and Roland Paar Universal Cost Model Show publication in PURE
2015
Stefan Marschnig and Fabian Hansmann Life-cycle costs determine asset management policy Show publication in PURE
Stefan Marschnig, Jochen Holzfeind, Ingolf Nerlich and Markus Giger Verschleißabhängige Komponente im Trassenpreissystem der Schweiz – ein Anreiz zur Rückbesinnung auf ein Gesamtoptimum Show publication in PURE
Stefan Walter and Martin Fellendorf Long-Term Upgrade Strategy for Light Rail and Regional Rail Show publication in PURE
Matthias Landgraf From track data to asset management Show publication in PURE
Peter Veit System-Experten und Big Data für die Schiene Show publication in PURE
Peter Veit Konkurrenz und Systemoptimierung Show publication in PURE
Peter Veit A vasúti pályák fenntarthatóságáról Show publication in PURE
2014
Peter Veit Transport & Logistik Show publication in PURE
2013
Peter Veit Rail steel grades in track Show publication in PURE
Vera Hofer, Holger Bach, Christine Latal and Anna Christina Neubauer Impact of Geometric and Petrographic Characteristics on the Variability of LA Test Values for Railway Ballast Show publication in PURE
Fabian Hansmann and Matthias Landgraf Wie fraktal ist die Eisenbahn? Show publication in PURE
Holger Bach Optimierungspotenziale bei Testverfahren zur Qualitätssicherung von Bahnschotter Show publication in PURE
Stefan Walter Der integrierte Taktfahrplan optimiert den Öffentlichen Verkehr Show publication in PURE
Peter Veit Zur 41. Tagung "Moderne Schienenfahrzeuge" Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Jochen Holzfeind Verursachungsgerechte Kostenzuordnung der Fahrbahninstandsetzung am Beispiel des Verschleißmodells der SBB Show publication in PURE
2012
Markus Enzi Der optimale Re-Investitionszeitpunkt für das Gleis unter dem Aspekt der Lebenszykluskosten Show publication in PURE
Stefan Marschnig Fahrzeugkonzeption und Gleisverschleiß – ÖBB-Triebfahrzeugfaktor Show publication in PURE
Stefan Marschnig, Jochen Holzfeind and Rolf Renggli Netzweite Investitions- und Instandhaltungsstrategien im Bereich Fahrbahnoberbau der SBB Show publication in PURE
Stefan Walter Nachfrageorientierte Liniennetzoptimierung am Beispiel Graz Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Peter Veit Life Cycle Management in der Realität Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Peter Veit Nachhaltige Bewirtschaftung der Infrastruktur unter Budgetrestriktionen Show publication in PURE
Fabian Hansmann and Stefan Marschnig Der GleisPROPHET – ein Impuls zur Nachhaltigkeit Show publication in PURE
Holger Bach, Christoph Kuttelwascher and Christine Latal Alternative Prüfverfahren zur Qualitätssicherung von Gleisschotter Show publication in PURE
Stefan Marschnig Nachhaltige Eisenbahninfrastruktur Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Jochen Holzfeind Vom reaktiven zum proaktiven Anlagenmanagement Show publication in PURE
Peter Veit Ist Nachhaltigkeit im System Bahn heute erreichbar? Show publication in PURE
2011
Stefan Marschnig and Peter Veit Making a case for under-sleeper pads Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Armin Berghold Besohlte Schwellen im netzweiten Einsatz Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Armin Berghold Lowering track lifecycle costs with sleeper pads Show publication in PURE
Peter Veit Sanierung, Instandsetzung und Neubau im Lebenszyklus Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Peter Veit Towards a more sustainable track Show publication in PURE
2010
Stefan Marschnig and Peter Veit Optimierte Einheitskosten - Sperrpausendauer und Baustellenlänge Show publication in PURE

Conference Paper

2020
Johannes Neuhold and Matthias Landgraf From data-based condition analysis to sophisticated asset management for railway tracks From data-based condition analysis to sophisticated asset management for railway tracks Show publication in PURE
2019
Ivan Vidovic and Matthias Landgraf Higher railway track availability achieved with innovative data analytics Higher railway track availability achieved with innovative data analytics 299-306 Show publication in PURE
Ivan Vidovic and Stefan Marschnig FOSphAT – Fiber optic sensing for permanent and holistic assessment of track FOSphAT – Fiber optic sensing for permanent and holistic assessment of track Show publication in PURE
Ivan Vidovic and Matthias Landgraf Fibre Optic Sensing as Innovative Tool for Evaluating Railway Track Condition? Fibre Optic Sensing as Innovative Tool for Evaluating Railway Track Condition? 107 Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Markus Enzi and Stefan Marschnig Towards a sustainable railway infrastructure Towards a sustainable railway infrastructure Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Ivan Vidovic Estimating future tamping demands using the Swiss Wear Factor Estimating future tamping demands using the Swiss Wear Factor Show publication in PURE
2018
Matthias Landgraf and Markus Enzi Smart Data for a Pro-active Railway Asset Management Smart Data for a Pro-active Railway Asset Management Show publication in PURE
Johannes Neuhold and Matthias Landgraf Effects of Under Sleeper Pads on Long-Term Track Quality Behaviour Effects of Under Sleeper Pads on Long-Term Track Quality Behaviour 675 - 682 Show publication in PURE
Petra Antonia Wilfling From Manual Inspection to Automated Monitoring of Turnouts From Manual Inspection to Automated Monitoring of Turnouts Show publication in PURE
2017
Ivan Vidovic, Matthias Landgraf and Stefan Marschnig Impact of substructure improvement on track quality Impact of substructure improvement on track quality Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Fabian Hansmann Smart track geometry analyses as key to sustainability Smart track geometry analyses as key to sustainability Show publication in PURE
Peter Veit Systemoptimierung mit System Systemoptimierung mit System 4-6 Show publication in PURE
Peter Veit Economic Service Life of Track Economic Service Life of Track Show publication in PURE
2016
Matthias Landgraf Railway Track Condition Railway Track Condition Show publication in PURE
Martin Smoliner, Stefan Walter and Martin Fellendorf Light Rail Hubs in a Multimodal Transport Environment Light Rail Hubs in a Multimodal Transport Environment 299-316 Show publication in PURE
Stefan Marschnig Calculating and modulating direct costs Calculating and modulating direct costs Show publication in PURE
2015
Martin Smoliner Environmentally Sustainable Paratransit Environmentally Sustainable Paratransit Show publication in PURE
Stefan Marschnig Gerechte und transparente Infrastrukturbepreisung - eine technische Antwort auf eine wirtschaftliche Fragestellung Gerechte und transparente Infrastrukturbepreisung - eine technische Antwort auf eine wirtschaftliche Fragestellung 17-21 Show publication in PURE
2014
Matthias Landgraf, Fabian Hansmann, Stefan Marschnig and Peter Veit Track Geometry and Substructure Condition - a provable Correlation? Track Geometry and Substructure Condition - a provable Correlation? 623-632 Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Fabian Hansmann, Stefan Marschnig and Peter Veit Track Geometry and Subtstructure Condition - a provable Correlation? Track Geometry and Subtstructure Condition - a provable Correlation? Show publication in PURE
Manfred Bauer Vibration Problems at Switches Vibration Problems at Switches 475-482 Show publication in PURE
Stefan Walter Regional Railways: Timetable-Based Long-Term Infrastructure Development Regional Railways: Timetable-Based Long-Term Infrastructure Development 697-704 Show publication in PURE
2013
Fabian Hansmann, Stefan Marschnig and Matthias Landgraf GleisPROPHET- Next step to sustainability GleisPROPHET- Next step to sustainability Show publication in PURE
Armin Berghold Track Service Life - Driven by Ballast Quality Track Service Life - Driven by Ballast Quality 27-27 Show publication in PURE
Stefan Walter The Truly Integrated Integrated Timetable The Truly Integrated Integrated Timetable 292-298 Show publication in PURE
2012
Matthias Landgraf Aspekte des erweiterten Fahrwegs Aspekte des erweiterten Fahrwegs 63-73 Show publication in PURE
Stefan Walter Erweiterung des Integrierten Taktfahrplans Erweiterung des Integrierten Taktfahrplans 95-106 Show publication in PURE
Peter Veit Die Rolle der Steiermark im Netz der Bahn - Entwicklungen und Projekte Die Rolle der Steiermark im Netz der Bahn - Entwicklungen und Projekte 7-19 Show publication in PURE
Fabian Hansmann Der GleisPROPHET - ein Impuls zur Nachhaltigkeit Der GleisPROPHET - ein Impuls zur Nachhaltigkeit 27-41 Show publication in PURE
Armin Berghold Slow orders - technical needs and economic effects Slow orders - technical needs and economic effects 27-30 Show publication in PURE
Stefan Walter Integrated Periodic Timetable Scheduling - Towards an Integrated Timetable Across Europe Integrated Periodic Timetable Scheduling - Towards an Integrated Timetable Across Europe 855-861 Show publication in PURE
2011
Stefan Walter Nachfrageorientierte Liniennetzoptimierung am Beispiel Graz Nachfrageorientierte Liniennetzoptimierung am Beispiel Graz 7-9 Show publication in PURE
Peter Veit, Armin Berghold and Stefan Marschnig Schwellenbesohlung - ein Beitrag zu einem nachhaltigen Oberbau Schwellenbesohlung - ein Beitrag zu einem nachhaltigen Oberbau 99-103 Show publication in PURE
2010
Thomas Reiter and Holger Bach Entwurfsprogramme in der Bauingenieurausbildung an der TU Graz Entwurfsprogramme in der Bauingenieurausbildung an der TU Graz 31-44 Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Sustainability in Track – A Precondition for High Speed Traffic Sustainability in Track – A Precondition for High Speed Traffic 01-04 Show publication in PURE

Books

Stefan Marschnig Institutsbericht 2011 Show publication in PURE
Armin Berghold Rahmenscherversuche - Ermittlung des Lastverformungsverhaltens von Gleisschotter aus den Lieferwerken der ÖBB Show publication in PURE
Armin Berghold BEK - Berechnung Szenarien - Sperr Gleis1 mit und ohne Überleitstelle Mixnitz-Bärenschützklamm - Frohnleiten und Peggau Deutschfeistritz - Gratwein-Gratkorn Show publication in PURE
Stefan Marschnig Institutsbericht 2012 Show publication in PURE
Matthias Landgraf Einfluss von Unterbau und Wasserwegigkeit auf die Gleislagequalität3-639-45140-6 Show publication in PURE
Armin Berghold LA Monitoring Show publication in PURE
Armin Berghold and Peter Veit Technischer Bericht_Tribometermessung Mai 2015 (Wiener Linien) Show publication in PURE
Armin Berghold Load Labs Show publication in PURE
Johannes Neuhold, Georg Neuper and Peter Veit Wirtschaftliche Bewertung nachträglich längsverschweißter Schienen Show publication in PURE
Peter Veit Expüected tamping demand for HS2 conditions Show publication in PURE
Armin Berghold and Peter Veit Technischer Bericht_TUGraz_WIRE_Optimierung technischer Anlagen im BBT Show publication in PURE
Stefan Marschnig iTAC - innovative Track Access Charges978-3-85125-493-8 Show publication in PURE
Matthias Landgraf Smart data for sustainable Railway Asset Management978-3-85125-569-0 Show publication in PURE

Articles in Books

2019
Peter Veit Instandhaltung und Anlagenmanagement des FahrwegsInstandhaltung und Anlagenmanagement des Fahrwegs1003-1049 Show publication in PURE
2016
Florian Polterauer, Johannes Kehrer, Matthias Landgraf, Florian Pototschnig and Stefan Walter Die Verkehrswissenschaft im Jahr 2030Die Verkehrswissenschaft im Jahr 203041-43 Show publication in PURE
2013
Peter Veit Handbuch EisenbahninfrastrukturHandbuch Eisenbahninfrastruktur1009-1054 Show publication in PURE
2012
Markus Enzi Forschung auf Basis von GleislagedatenbankenForschung auf Basis von Gleislagedatenbanken17-25 Show publication in PURE
Armin Berghold Bewertung von LangsamfahrstellenBewertung von Langsamfahrstellen53-61 Show publication in PURE
Stefan Marschnig Life Cycle Management Fahrweg - zwischen Gleisverhalten und BudgetrestriktionenLife Cycle Management Fahrweg - zwischen Gleisverhalten und Budgetrestriktionen9-15 Show publication in PURE
Thomas Reiter and Holger Bach Entwurfsprogramme an der TU GrazEntwurfsprogramme an der TU Graz61-78 Show publication in PURE
Holger Bach Beanspruchungscharakteristik von Schotter im GleisBeanspruchungscharakteristik von Schotter im Gleis76-93 Show publication in PURE
2011
Peter Veit Infrastruktur von Bahnen ist sehr langlebigInfrastruktur von Bahnen ist sehr langlebig26-28 Show publication in PURE

Technical Reports

2020
Ivan Vidovic and Stefan Marschnig Zustandserfassung von Weichen mittels Fibre Optic Sensing - eine Potentialstudie Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Markus Loidolt Bauen & Betreiben Show publication in PURE
Stefan Marschnig Aktualisierung Triebfahrzeugfaktor Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Michael Fellinger LCC EKSA Show publication in PURE
Stefan Marschnig, Klaus Six, Michael Fellinger and Nishant Kumar Twin PEAKS Show publication in PURE
2019
Martina Zeiner and Peter Veit Monetäre Bewertung unterschiedlicher Tunnelquerschnitte hinsichtlich des Energieverbrauchs Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Petra Antonia Wilfling Smarte Weiche ZMUS7 Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Ivan Vidovic Reduktion der Fahrwegkosten durch adaptive Zuglenkung Show publication in PURE
Stefan Marschnig ÖBB LCC Brückenhölzer - Aktualisierung Systementscheid Show publication in PURE
Stefan Marschnig LCC Brückenhölzer Wirtschaftlicher Einsatz von FFU Brückenhölzern in Deutschland Show publication in PURE
Stefan Marschnig LCC Bridge Sleepers Economic Assessment of FFU Bridge Sleepers in Norway Show publication in PURE
Stefan Marschnig LCC Bridge Sleepers Economic Assessment of FFU Bridge Sleepers in Sweden Show publication in PURE
Stefan Marschnig LCC Bridge Sleepers Economic Assessment of FFU Bridge Sleepers in Russia Show publication in PURE
Stefan Marschnig LCC Bridge Sleepers Economic Assessment of FFU Bridge Sleepers in the US Show publication in PURE
Petra Antonia Wilfling, Ivan Vidovic and Stefan Marschnig Verschleissfaktor 1.0 Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Stefan Offenbacher BETamp - Ballast Evaluation as part of tamping measures Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Martina Zeiner ÖBB - Ausbau Nordbahn Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Stefan Offenbacher and Peter Veit Gläserne Infrastruktur - Part 1 Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Johannes Neuhold and Martina Zeiner Rail 4-0 - Digitalisierung Montafonerbahn Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Ivan Vidovic Einfluss erhöhter Radaufstandskräfte zufolge unrunder Räder auf die Fahrweginstandhaltung Show publication in PURE
Ivan Vidovic and Stefan Marschnig Fibre Optic Sensing - Pilotprojekt Show publication in PURE
Petra Antonia Wilfling Endbericht ZMUS7 Show publication in PURE
Johannes Neuhold, Matthias Landgraf, Stefan Offenbacher and Peter Veit Qualitätsnote RhB Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Martina Zeiner, Peter Veit and Herbert Wancura HYTRAIL - Hydrogen Technology for Railway Infrastructure Show publication in PURE
2018
Stefan Marschnig and Michael Fellinger LCC (E)STW Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Ivan Vidovic Betriebserschwerniskosten - Statusbericht Show publication in PURE
Michael Fellinger and Peter Veit Neubaustrecke Schaftenau - Knoten Radfeld Show publication in PURE
Peter Veit and Ivan Vidovic LCC Verkehrsstationen 2017 Show publication in PURE
Peter Veit, Martin Fellendorf, Martin Smoliner and Karl Hofer Verkehrskonzept Steirische Ostbahn Show publication in PURE
Nicole Zibrid, Richard Schanner, Martin Smoliner and Peter Veit Steel Logistic Systems Show publication in PURE
Johannes Neuhold, Martin Smoliner and Peter Veit Optimierung Trassierungsparameter Murtalbahn Show publication in PURE
Petra Antonia Wilfling Einzelfehlerstopfen Show publication in PURE
Nicole Zibrid, Richard Schanner, Martin Smoliner and Peter Veit Steel Logistic Systems Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Martin Smoliner and Peter Veit DispoSim - Rahmenbedingungen und Potentiale Show publication in PURE
2017
Michael Fellinger, Peter Veit and Stefan Marschnig Systemvergleich Kettenwerk - Deckenstromschiene für den Brenner Basistunnel 2017 Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Michael Fellinger and Stefan Marschnig LCC Strategie Lichtpunkte Show publication in PURE
Peter Veit, Martin Fellendorf, Martin Smoliner, Karl Hofer and Stefan Walter Verkehrskonzept Radkersburger Bahn Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Johannes Neuhold KiES - Kleinkornanteil im Eisenbahnschotter Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Markus Enzi, Ivan Vidovic and Johannes Neuhold GleisPROPHET - Fraktalanalyse 2.0 Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Michael Fellinger LCC Weichen LS Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Ivan Vidovic Kennzahl Entwässerung Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Ivan Vidovic Fractal Analyses of Vertical Track Geometry - Feasibility Study Belgium Show publication in PURE
Petra Antonia Wilfling Sensorapplikation ZMUS7 Show publication in PURE
Michael Fellinger and Stefan Marschnig GleisPROPHET Weichen Show publication in PURE
2016
Peter Veit, Stefan Marschnig, Markus Enzi, Manfred Bauer, Johannes Neuhold, Ivan Vidovic and Michael Fellinger Projektsiebung Show publication in PURE
Stefan Marschnig Auswirkung unterschiedlicher Fahrzeugkonzepte für Intercity-Züge auf die Fahrweginstandsetzung Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Markus Enzi, Johannes Neuhold and Ivan Vidovic Fractal Analyses of Vertical Track Geometry - Feasibility Study Denmark Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Markus Enzi, Johannes Neuhold and Ivan Vidovic Fraktalanalyse BLS Show publication in PURE
Matthias Landgraf Kennzahl Unterbau 2015 Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Peter Veit Rail Defects HSL-Zuid Show publication in PURE
Stefan Marschnig Betrachtung des wirtschaftlichen Potentials der Signalmast-Aufstiegshilfe für die ÖBB Show publication in PURE
2015
Matthias Landgraf and Markus Enzi Fraktale Fahrwegdiagnose NBS Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig, Markus Enzi, Johannes Neuhold, Matthias Landgraf, Manfred Bauer and Georg Neuper Projektsiebung Show publication in PURE
Johannes Neuhold, Matthias Landgraf, Markus Enzi, Stefan Marschnig and Peter Veit Besohlte Betonschwellen am Daten-Prüfstand - Technische Erfahrungen im Netz der ÖBB bis 2014 Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Peter Veit SBB Standardelemente Gleise und Weichen Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Fabian Hansmann GleisPROPHET - Fraktalanalyse Show publication in PURE
Stefan Marschnig Verschleissfaktor Fahrbahn Show publication in PURE
Armin Berghold, Stefan Marschnig and Peter Veit LA-Monitoring 2015 Show publication in PURE
2014
Armin Berghold, Stefan Marschnig and Peter Veit LA-Monitoring Show publication in PURE
Stefan Marschnig, Anna Maria Frisee and Armin Berghold Under Sleeper Pads for tracks of Indian Railways Show publication in PURE
Markus Enzi and Stefan Marschnig Koralmbahn 250 Show publication in PURE
Markus Enzi Strategische Instandsetzungsmengen Gleise Show publication in PURE
Peter Veit, Stefan Marschnig, Georg Neuper, Matthias Landgraf, Markus Enzi and Armin Berghold Projektsiebung - LCC Grobbewertung der Projekte Show publication in PURE
Matthias Landgraf Unterbau ZZ Statusreport 1 Show publication in PURE
Manfred Bauer, Stefan Marschnig, Anna Maria Frisee and Peter Veit LCC Oberleitungen - Systemvergleich im Tunnel - Aktualisierung Show publication in PURE
2013
Fabian Hansmann, Matthias Landgraf, Stefan Marschnig, Peter Veit and MAINLINE Deliverable 5.3: Recommondations for Format of a Life Cycle Assesment Tool (LCA) Show publication in PURE
Stefan Marschnig Verursachungsgerechte Kostenzuscheidung für die Trassennutzung Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Anna Maria Frisee Betriebliche Folgekosten von Baumwurfereignissen Show publication in PURE
Georg Neuper, Markus Enzi, Stefan Marschnig and Peter Veit LCC Weichen - Aktualisierung Show publication in PURE
Stefan Marschnig LCC Schienenfussverkabelung Show publication in PURE
Stefan Marschnig, Markus Enzi and Anna Maria Frisee Strategischer Erneuerungsbedarf Oberbau Show publication in PURE
Fabian Hansmann and Stefan Marschnig Integrierte Instandsetzung 2013 Show publication in PURE
Fabian Hansmann, Matthias Landgraf, Georg Neuper, Stefan Marschnig, Markus Enzi and Peter Veit GleisPROPHET Fortschrittsbericht 2013 Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Anna Maria Frisee Zustand und Substanz Show publication in PURE
Markus Enzi, Fabian Hansmann, Matthias Landgraf, Georg Neuper, Stefan Marschnig, Peter Veit and Armin Berghold LCC High Duty Sleeper (HDS) Show publication in PURE
Armin Berghold, Stefan Marschnig and Peter Veit Brenner Basistunnel - Überleitstellenanzahl Show publication in PURE
Markus Enzi, Fabian Hansmann, Matthias Landgraf, Georg Neuper, Stefan Marschnig and Peter Veit GleisPROPHET Projektsiebung - Prozessablauf Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Stefan Marschnig and Peter Veit FJORD - Further Juxtaposition of Cost Optimisation, On Track towards LifeCycleManagement Show publication in PURE
Fabian Hansmann, Stefan Marschnig and Peter Veit Erste Potentialabschätzung der Schienengüte R400HT Show publication in PURE
Fabian Hansmann, Matthias Landgraf, Stefan Marschnig, Peter Veit and MAINLINE Deliverable 2.2: Degradation and intervention modelling techniques Show publication in PURE
Fabian Hansmann, Matthias Landgraf, Stefan Marschnig, Peter Veit and MAINLINE Deliverable 2.3: Time-variant Performance Profiles for Life-Cycle Cost and Life-Cycle Analysis Show publication in PURE
Matthias Landgraf FJORD - Further Juxtaposition of Cost Optimisation, Analyses on BergenLine Show publication in PURE
Fabian Hansmann, Matthias Landgraf, Stefan Marschnig, Peter Veit and MAINLINE Deliverable 5.4: Proposed methodology for a Life Cycle Assesment Tool (LCAT) Show publication in PURE
Stefan Marschnig LCC Schraublochsanierung Show publication in PURE
Stefan Marschnig, Anna Maria Frisee, Peter Veit and MAINLINE Deliverable 3.1: Benchmark of production and replacement of railway infrastructure Show publication in PURE
2012
Stefan Marschnig SBB Verschleissfaktor Fahrbahn - WP1-1 Show publication in PURE
Stefan Marschnig SBB Verschleissfaktor Fahrbahn - WP0 Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Stefan Marschnig and Peter Veit FJORD - Further Juxtaposition of Cost Optimisation, Analysis on Dovrebanen Show publication in PURE
Stefan Marschnig, Peter Veit and Armin Berghold Bündeln & Takten - Wirtschaftliche Bewertung Show publication in PURE
Fabian Hansmann and Stefan Marschnig Integrierte Instandsetzung 2012 Show publication in PURE
Fabian Hansmann, Matthias Landgraf, Stefan Marschnig, Peter Veit and MAINLINE Deliverable 2.1: Degradation and performance specification for selected assets Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Stefan Marschnig and Peter Veit LCC Kunstholzschwellen Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Peter Veit UIC Under Sleeper Pads - Economic Evaluation Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Peter Veit SBB Standardelemente - Gleise Show publication in PURE
Stefan Marschnig, Peter Veit and Matthias Landgraf FJORD - Further Juxtaposition of Cost Optimisation, Research and Development Show publication in PURE
2011
Stefan Marschnig, Georg Neuper and Peter Veit ÖBB LCM - singleFailure Show publication in PURE
Stefan Marschnig, Armin Berghold and Peter Veit ÖBB LCM - keineLA Show publication in PURE
Stefan Marschnig, Fabian Hansmann and Peter Veit ÖBB LCM - MDZEingriff Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Peter Veit ÖBB LCM - PlanBudget Show publication in PURE
2010
Stefan Marschnig, Peter Veit and Armin Berghold WINS - Wirtschaftlicher Nutzen von Schwellenbesohlungen Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Peter Veit LCC Gleise Aktualisierung 2010 Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Peter Veit VIBER - Verursachungsgerechte Infrastrukturbenützungsentgelt Rechnung Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Peter Veit LCC Weichen unter Berücksichtigung signaltechnischer Komponenten Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Peter Veit NORSK New Optimisation Research Spor Kwalitet – Final Report Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Peter Veit USP@DFC Under Sleeper Pads at the Dedicated Freight Corridors in India Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Peter Veit LCC Lärmschutzwände Show publication in PURE

Other Articles

2019
Michael Fellinger, Stefan Marschnig and Petra Antonia Wilfling Innovative track geometry data analysis for turnouts Show publication in PURE
Michael Fellinger, Stefan Marschnig and Petra Antonia Wilfling Innovative track geometry data analysis for turnouts Show publication in PURE
Martin Smoliner The Systematic Timetable in a liberalized Railway Market Show publication in PURE
2018
Martin Smoliner, Karl Hofer, Martin Fellendorf and Stefan Walter Strategic Multimodal Assessment of Suburban Transport Infrastructure Show publication in PURE
Martin Smoliner, Karl Hofer, Martin Fellendorf and Stefan Walter Strategic Multimodal Assessment of Suburban Transport Infrastructure Show publication in PURE
2017
Stefan Flucher, Michael Haberl, Martin Fellendorf and Martin Smoliner OPERATIONAL CONCEPT 2025+ FOR THE SEMMERING RAILWAY Show publication in PURE
2016
Stefan Marschnig Digitalisation in Railways Show publication in PURE
Stefan Marschnig Ballasted track or slab track? Show publication in PURE
Peter Veit The Economic Service Life of Track Show publication in PURE
Matthias Landgraf Railway Track Condition Show publication in PURE
Johannes Neuhold Schotterbettreinigung als Instandhaltungsmaßnahme? Show publication in PURE
Michael Fellinger Validierung der Instandsetzungsmengen der Standardelemente Gleis Show publication in PURE
Peter Veit Are Railway Infrastructure Companies ready forLife Cycle Management of Track? Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Flucher Die künftige Nutzung der Semmeringbahn Show publication in PURE
Matthias Landgraf Der Fahrwegzustand: Von KPI's zu CPI's Show publication in PURE
Peter Veit Quality Demand for High Speed Track Show publication in PURE
Peter Veit and Georg Neuper Weichenstrategien Show publication in PURE
Peter Veit Quality Demand for Railway Track Show publication in PURE
Peter Veit lifeCycleCosting und LifeCycleManagement Eisenbahninfrastruktur Show publication in PURE
Martin Smoliner Integrated Timetable Systems in the Danube Region Show publication in PURE
Stefan Marschnig Calculating and modulating direct costs Show publication in PURE
Stefan Marschnig Innovative Track Access Charges Show publication in PURE
2015
Fabian Hansmann and Matthias Landgraf Gleislagebewertung mit Hilfe von Fraktalanalysen Show publication in PURE
Markus Enzi Prognoses of Strategic track Re-Investment Demand – lessons learnt Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Christian Loretz LCC Reduction through Under Sleeper Pads: A small investment with a huge impact Show publication in PURE
Stefan Walter and Martin Fellendorf Robust Methodological Approach for a Long-Term Upgrade Strategy for Light Rail and Regional Rail Show publication in PURE
Peter Veit Gedanken zum Korridor Zagreb - Nürnberg Show publication in PURE
Martin Smoliner Trassenstudie Wies-Eibiswald Show publication in PURE
2014
Matthias Landgraf and Erik Pinter Projektvorlauf eines Großprojektes im Rahmen der ÖBB aus Sicht des LifeCycleManagements Show publication in PURE
Matthias Landgraf, Fabian Hansmann, Stefan Marschnig and Peter Veit Track Geometry and Subtstructure Condition - a provable Correlation? Show publication in PURE
Matthias Landgraf LifeCycleManagement innerhalb der ÖBB; Betriebserschwerniskosten; Wirtschaftlichkeit von Unterbausanierungen Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Fabian Hansmann Life Cycle Management Show publication in PURE
2013
Matthias Landgraf Gleislage und Unterbau - ein beschreibbarer Zusammenhang? Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Jochen Holzfeind Wear-factor Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Jochen Holzfeind Verursachungsgerechte Kostenzuordnung der Fahrbahninstandsetzung am Beispiel des Verschleißmodells der SBB Show publication in PURE
Markus Enzi and Matthias Landgraf Data-based research - time series are the key Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Peter Veit Dedicated Freight Corridors - A Case for Under Sleeper Pads Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Fabian Hansmann Die Gleislage als Spiegelbild für Schotter- und Untergrundprobleme Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Robert Puddicombe MAINLINE-LCAT A standardised, Europe-wide available Life Cycle Assessment Tool Show publication in PURE
Fabian Hansmann and Stefan Marschnig Cost-Driven Infrastucture Acess Charges Show publication in PURE
2012
Matthias Landgraf Aspekte des erweiterten Fahrwegs Show publication in PURE
Matthias Landgraf Life Cycle Management – State of the Art at the Austrian Federal Railways Show publication in PURE
Armin Berghold Bewertung von Langsamfahrstellen Show publication in PURE
Markus Enzi Forschung auf Basis von Gleislagedatenbanken Show publication in PURE
Armin Berghold WINS - Wirtschaftlicher Nutzen von Schwellenbesohlung Show publication in PURE
Armin Berghold and Markus Enzi Economic Evaluation of Under Sleeper Pads Show publication in PURE
Matthias Landgraf and Fabian Hansmann Life Cycle Management – State of the Art at the Austrian Federal Railways Show publication in PURE
Anna Christina Neubauer, Holger Bach and Christine Latal The Effect of Petrographic Composition of Railway Ballast on the Los Angeles Abrasion Test Show publication in PURE
Christine Latal, Holger Bach and Anna-Christina Neubauer Anwendungen von Werkzeugverschleißtests zur Qualitätssicherung von Gleisschotter Show publication in PURE
2011
Markus Enzi and Peter Veit International Design Practices, Applications, and Performances of Asphalt/Bituminous Railway Trackbeds Show publication in PURE
Stefan Marschnig and Jochen Holzfeind Verursachungsgerechte Trassenpreise Show publication in PURE
Peter Veit and Markus Enzi LCM - Reinvestitionszeitpunkt Show publication in PURE
2010
Peter Veit and Stefan Marschnig Track Maintenance Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig Wirtschaftlichkeitsrechnung, Forschung Gleislagequalität Show publication in PURE
Peter Veit and Stefan Marschnig LCC Rail Infrastructure Show publication in PURE

To top

Contact
image/svg+xml

Institute of Railway Engineering and Transport Economy
Rechbauerstraße 12/II
8010 Graz
Austria

Tel.: +43 (0) 316 / 873 - 6216
Fax: +43 (0) 316 / 873 - 106216

office.ebwnoSpam@TUGraz.at
www.EBW.TUGraz.at